• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Är det någon som vet hur många gånger och hur lång tid KF försöker delgiva en borgenär som är privatperson men som inte är intresserad av att svara KF?

Jag har en skuld till en privatperson som jag inte har någon kontakt med, och eftersom personen i fråga inte svarade KF när jag ansökte om skuldsanering första gången så antar jag att personen inte kommer svara denna gång heller, jag har berättat för handläggaren på KF att personen med största sannolikhet inte kommer svara, och att jag därför inte lagt till denna skulden till min 2:a ansökan, men enligt KF måste dom trots det ta med personen i ansökan för att anses ha uppfyllt sin undersökningsplikt.
Du ska ange alla skulder helt enkelt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Bidragsbrotten han är misstänkt för på 832k blir ju kanske jobbigt att betala tillbaka ? Känns som kronofogden kommer jaga honom i fortsättningen
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 969
Poäng
1 307
Jag har det dokumentet också, men har medvetet valt att inte lägga ut det, eftersom jag tror att det inte är enligt forumets regler att göra så.
Offentlig handling...? Vet dock inte vad reglerna säger om detta.
 

MALINDER

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Jag har aldrig hört talas om denna skojare innan, ingenting hos KFM sedan tidigare från honom eller något av hans så kallade företag. När jag ringde till KFM så sa dom att han inte ens hade uppgett vad det var för skuld eller hur mycket det rörde sig om….. Mycket märkligt…
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Jag har aldrig hört talas om denna skojare innan, ingenting hos KFM sedan tidigare från honom eller något av hans så kallade företag. När jag ringde till KFM så sa dom att han inte ens hade uppgett vad det var för skuld eller hur mycket det rörde sig om….. Mycket märkligt…
Efter att ha läst lite om honom så känns det som en kille med någon NPF-diagnos som suttit på sitt rum och funderat ut sätt att lura personer och ”systemet” på pengar sedan han var 14 år och pga sina psykiska problem inte ser något fel med vad han gör.

han började tydligen sin karriär med att som 14-åring hitta på olika villkor för vinnare av hans Tradera-auktioner som inte betalade för vunna auktioner.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Jag föreslår när det handlar om denna person och hans företag och metoder att diskussionen förs i den tråd som redan finns.
Förutom när det är kopplat till skuldsanering såklart.
 
Senast ändrad:

Roger123

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
31 Maj 2021
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
75
Poäng
207
Jag skulle vilja ställa en fråga till Lasseman eftersom han vet vad som gäller?
Min dotter och hennes pojkvän har ett mål att flytta ihop i juni månad till lägenhet. Pojkvännens pappa är lite av en strulepelle, vill inte jobba för han får bidrag osv. Pappan har urusel ekonomi, han får sjukersättning som dom också kallar förtidspension. Pojkvännen har en lillasyster som pappan får vårdnadsbidrag för och han har ensam vårdnad om dottern. Hon har speciella behov i skolan så han får väl bidrag för det också+bostadsbidrag. Sonen som skall flytta med min dotter betalar 4500kr/mån hemma, men det har inte pappan uppgett. Han har nyligen blivit beviljad ss och pappan säger att när sonen flyttar så kommer hans sjukersättning att öka och dom andra bidragen också hur fan han har räknat fattar jag inte. Men även OM han skulle få mer pengar så har väl KF koll på detta(samkör system?) eller? Man kan väl inte så lätt blåsa KF? Har något svar?
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Godmorgon! Alla ni som har skuldsanering, vad är era planer när det är över? Jag kan inte låta bli att drömma och planera med mina tre år kvar, och tänker främst på bostadsköp - hur tänker ni? Hur tänker ni att ni ska få ihop till en insats tex? Tycker det är motiverande att tänka lite smått på sånt och att ha något att både se fram emot och jobba inför.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Godmorgon! Alla ni som har skuldsanering, vad är era planer när det är över? Jag kan inte låta bli att drömma och planera med mina tre år kvar, och tänker främst på bostadsköp - hur tänker ni? Hur tänker ni att ni ska få ihop till en insats tex? Tycker det är motiverande att tänka lite smått på sånt och att ha något att både se fram emot och jobba inför.
Min plan är att börja spara. Dels till pension, dels ett ”vanligt” sparande. Jag har i så många år levt med rädslan att nåt ska gå sönder, att mina djur blir sjuka och jag vill få till en buffert för det.
Dessutom skall jag köpa en ny telefon. Jag har lånat begagnade av vänner under flera år så det skall jag ge mig själv i present när jag är klar :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Min plan är att börja spara. Dels till pension, dels ett ”vanligt” sparande. Jag har i så många år levt med rädslan att nåt ska gå sönder, att mina djur blir sjuka och jag vill få till en buffert för det.
Dessutom skall jag köpa en ny telefon. Jag har lånat begagnade av vänner under flera år så det skall jag ge mig själv i present när jag är klar :)
Låter otroligt sunt och som en bra plan framåt! Detta kommer Du fixa med bravur ! :)

Har lite samma tänk, men först när jag är klar med min skuldsanering, så kommer jag spara pengar till min dotter.
Hon kommer då snart vara klar med sin universitetsutbildning och med tanke på hur mycket min älskade dotter har hjälpt mig, så ska jag banne mig hjälpa henne med kontantinsatsen till hennes dröm om att då köpa sig en lägenhet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp